Vše na světě se mění. Nic na světě není věčné, ani to, co prý mělo být na věčné časy a nikdy jinak. A my lidé na to musíme pochopitelně reagovat, protože je dávno známé i rčení, že kdo chvíli stál, už stojí opodál. A zejména podnikatelé, kteří nechtějí pověsit svůj byznys na hřebík, to velice dobře znají. A tudíž by určitě měli vědět i o změnách, které se objevují a stále rozšiřují i v oboru optimalizace pro internetové vyhledávače. Protože někdo přes internet podniká a někdo ho třeba využívá aspoň jako podpůrný prostředek, třeba pro svou propagaci, a tudíž se to dotýká skutečně mnohých z nás.
Co se tu mění, máme-li si to vysvětlit polopaticky? Vlastně to, že pro dosavadní optimalizaci pro internetové vyhledávače bylo nejdůležitějším úkolem dostat odkazy na weby do popředí seznamů nabízených veřejnosti internetovými vyhledávači, což se dnes mění v tom, že se musí weby stávat součástí tzv. AI Overviews. Tedy musí být v přehledech generovaných umělou inteligencí, jež se nabízejí internetové veřejnosti přednostně. Takže se dnes vlastně musí víc a víc spolupracovat s umělou inteligencí. A na to je žádoucí AI SEO specialista, který tomu rozumí lépe než kdo jiný.
Při SEO pro AI Gemini jde tedy o to, aby se už ani nerozklikávaly odkazy na jednotlivé weby. Jde o to, aby si hledající veřejnost porozuměla s chatbotem. A aby v této situaci zabodovali i nabízející se podnikatelé, je potřeba, aby byly informace z jejich webů podle umělé inteligence relevantní a důvěryhodné. Protože na tom závisí výběr a na takovém výběru pak i ekonomické výsledky vyhledávaných podnikatelů s jejich nabídkami. Kdo se objeví v AI Overviews, ten je prostě důvěryhodnější a dočká se mimo jiné i větší návštěvnosti, a to i bez nutnosti platit si reklamy. A proto musí weby fungovat tak, aby si jich všimla umělá inteligence. Která pak má vliv na rozhodování těch hledajících.